RETURNAREA PRODUSELOR / RENUNŢAREA LA CUMPĂRARE

 

Ce trebuie să faci?

Pasul 1. Te asiguri că produsul se află în dreptul de retragere/returnare de 14 zile calendaristice, care decurge de la momentul recepţionării coletului conform legislaţiei în vigoare privind comerţul electronic.

Pasul 2. Te asiguri că produsul este exact cum a fost primit, nu prezintă urme de folosinţă, se află în aceeaşi stare în care a fost livrat (să nu fie testat: ex: fotografii/poze/înregistrări etc.), are toate accesoriile, etichetele intacte şi documentele care l-au însoţit.

Pasul 3. Semnezi şi completezi certificatul de garanţie şi conformitate cu datele: numele şi prenumele persoanei pe care s-a plasat comanda iniţial, număr de telefon de contact şi (sau) adresă de email, adresa la care a fost livrat produsul iniţial, denumirea produsului, precum şi seria acestuia (opţional), defecţiunea semnalată sau motivul returnării produsului, copia chitanţei de la curier, precum şi copia facturii.

Specifici (pe certificat) şi intenţia ta cu privire la:

a. repararea produsului;

b. înlocuirea acestuia cu unul nou sau similar;

c. returnarea banilor.

Pentru returnare, furnizaţi numele şi un cont bancar valid în care doriţi să vă fie virată suma. Rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 14 zile de la recepţionarea returului. Contul bancar se va furniza de către client atât pe formularul de garanţie, cât şi electronic pe adresa de email suport@gnex.ro.

• Informează-ne cu privire la decizia ta de retragere printr-un email la adresa sesizari@gnex.ro, specificând toate datele mai sus amintite (cele completate şi pe certificatul de garanţie).

• În momentul în care primim coletul de la dumneavoastră veţi fi contactat de către unul din operatorii noştri.

 

ATENŢIE!

În toate cazurile returnării/înlocuirii produselor ca urmare a renunţării la cumpărare, costurile de returnare vor fi suportate explicit de către client conform art. 14, al. 2, din OUG. nr. 34/2014. Produsul se livrează fără ramburs prin curier sau prin poştă către S.C. Gnex Systems S.R.L. la adresa: Bd. Eroilor, nr. 18/3A, Cluj-Napoca, judeţul Cluj.

 

Dispoziţii Generale

Conform legislaţiei în vigoare privind comerţul online, OUG 34/2014, art. 52, al. 2, dreptul de retragere sau renunţarea la cumpărare este aplicabilă exclusiv clienţilor persoane fizice (nu vizează şi persoanele juridice). Acestea au dreptul de a notifica în scris comerciantul cu privire la dorinţa de retragere, fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului, singurele costuri care pot cădea în sarcina consumatorului fiind cheltuielile directe de returnare a produselor.

Aşadar, înainte de returnare, clientul, persoană fizică, trebuie să se asigure de faptul că produsul se află în dreptul de retragere de 14 zile calendaristice, care decurge de la momentul primirii acestuia.

Produsul returnat nu trebuie să prezinte urme de folosinţă, ci trebuie să fie exact în aceeaşi stare în care a fost livrat, cu toate accesoriile, etichetele intacte şi documentele care l-au însoţit, iar ambalajul să fie cel original. Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, şocuri, ciobiri, lovituri, zgârieturi, urme de folosire excesivă şi/sau intervenţii neautorizate etc.

Astfel, înlocuirea produselor fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv sau returnarea banilor, după caz se poate efectua doar dacă produsul este returnat conform specificaţiilor de mai sus.

Nu se acceptă pentru returnare produse care au fost achiziționate pe comandă specială cu avans încasat, saucare la momentul respectiv nu făceau parte din oferta companiei.

În toate cazurile returnării/înlocuirii produselor ca urmare a renunţării la cumpărare, costurile de returnare vor fi suportate explicit de către client conform art. 14, al. 2, din OUG. nr. 34/2014, iar renunţarea repetată la cumpărare va putea fi considerată un abuz. Costurile privind returnarea produselor prin curier se calculează în funcţie de greutatea şi dimensiunile coletelor, precum şi în funcţie de localitatea de expediţie. Înainte de expediere pentru detalii şi informaţii suplimentare consultaţi politica şi tarifele firmei de curierat.

În cazul achiziţionării de produse de pe acest site, se folosesc tehnicile de comunicare la distanţă, astfel încât se aplică dispoziţiile conform O.U.G. 34/2014. Clientulare deci posibilitateasă opteze doar o singură dată pentru returnarea/înlocuirea unui produs în condiţiile art. 4 alin.1 lit b) din O.G. 130/2000 cu modificările şi completările ulterioare din OUG. 174/2008.

Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi a funcţionării produselor. În conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile şi modul de funcţionare a bunurilor, consumatorul ar trebui să le mânuiască şi să le inspecteze în acelaşi mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin. De exemplu: consumatorul ar trebui doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl şi poarte.

În cazul în care produsul nu respectă toate cerinţele mai sus menţionate, atât timp cât clientul optează pentru dreptul de retragere, conform articolului 14, alin. 3 din OUG 34/2014 se face şi responsabil direct pentru diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor, astfel încât se obligă pentru achitarea unei sume proporţională cu uzura provenită din utilizarea produselor, care se ia în calcul de la momentul primirii coletului de către client şi până la momentul în care produsul se returnează la noi. Astfel, dacă produsul este returnat într-o stare în care nu mai poate fi vândut ca şi nou, ne rezervăm dreptul de a solicita o taxă pentru readucerea produsului în stadiul iniţial (dacă mai este posibil) sau pentru a acoperi diferenţa de preţ rezultată din vânzarea produsului ca second-hand.

 

GARANȚIE GNEX

Garanția produselor achiziționate este de 12, 24 sau 36 de luni, în funcție de produsul achiziționat. Toate produsele achiziționate de pe site-ul nostru vor fi însoțite de certificatul de garanție.

Termenul de garanție decurge de la data emiterii facturii. Cumpărătorului i se garantează că în cazul defectării în condiții normale de utilizare, pe durata perioadei de garanție, produsul va fi reparat gratuit sau înlocuit, după caz, la sediul firmei noastre în termen de maxim 14 zile calendaristice.

Condițiile de garanție precum și procedura în cazul defecțiunii unui produs sunt detaliate în Certificatul de garanție.

Recomandări pentru trimiterea produselor in garantie:

Pentru trimiterea produselor in garantie va rugam trimiteti o solicitare in scris pe adresa de email sesizari@gnex.ro, care sa contina Nume, Prenume, CNP, Telefon, Numar Factura, Data Facturii, Produs, Motivul Trimiterii.
Numai cererile scrise se vor lua in considerare!

Nu trimiteți colete către firma noastră fără a primi un număr de retur (RMA). Alături de datele de expeditor, trebuie să menționați pe colet numărul de retur primit in urma solicitarii de retur.